بسم الله الرحمن الرحيم

Aku adalah pemilik sementara yang tiada kekal melainkan yang kekal itu hanyalah Yang Maha Kekal. Seorang anak dagang yang merantau jauh dari halaman untuk mengejar impian. Tatkala kesepian mencari pedoman, tidaklah leka mengabai perintah, laksana amanah. Anak ini daif, jahil, ingin tinggalkan jauh kejahilan dan kedaifannya demi merubah takdir yang tidak tersurat.-Azry

twitter

Follow on Tweets

Dulu gune domain [dot] com

APCO dan 1Malaysia adakah ini kebetulan?

Posted in ,

Sumber ini adalah dari blog milosuam, apakah ini benar ??? perkara yang di gambarkan oleh Pakatan Rakyat tentang isu APCO, Israel dan 1Malaysia?? mana datangnya pula 1Indonesia?? adakah ini helah Yahudi laknat?? dan kita juga telah mengikut jalan yang dilalui oleh kaum yang dilaknat Allah ini??




Baru-baru ini kita digemparkan dengan persamaan konsep 1 Malaysia dengan 1 Israel. Konsep 1 Malaysia dikatakan hasil nasihat dari Yahudi APCO kepada Perdana Menteri Dato Seri Najib Tun Razak memandangkan konsep itu serupa dengan konsep 1 Israel yang digunakan di Israel oleh Ehud Barak (Perdana Menteri Israel) pada tahun 1999. Namun begitu APCO di dalam laman webnya menafikan bahawa syarikat itu terlibat dengan konsep 1 Malaysia. Tetapi adakah kita boleh mempercayai kenyataan dari syarikat Yahudi ini?

Apa yang lebih menghairankan di sini ialah bagaimana Indonesia yang juga menggunakan khidmat dari Yahudi APCO ini menggunakan konsep yang sama seperti 1 Israel dan 1 Malaysia? Malah lambang dan slogan konsep 1 Indonesia juga dilihat terlalu mirip dengan 1 Malaysia yang digunakan di Malaysia. Jika di Malaysia slogan 1 Malaysia ialah "Rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan" slogan 1 Indonesia pula dilihat begitu mirip sekali iaitu "Masyarakat dahulukan, Pencapaian utamakan"Adakah sekadar kebetulan? Sekiranya ia satu kebetulan, ia menjadi satu kebetulan yang ajaib!
Sila lihat gambar dibawah ini konsep 1 Malaysia dan 1 Indonesia begitu serupa

Ini pula bukti bahawa kerajaan Indonesia juga menggunakan penasihat Yahudi APCO

Dokumen bukti bahawa kerajaan Indonesia menggunakan khidmat yahudi APCO boleh dimuat turun di link ini www.apcoworldwide.com/Content/pdfs/Indonesia_Brochure.pdf
Persoalan yang timbul dari persamaan ini:
  1. Adakah Kerajaan Indonesia atau kerajaan Malaysia yang meniru antara satu sama lain?
  2. Adakah perkara ini sekadar satu kebetulan yang ajaib?
  3. Sekiranya Indonesia meniru Malaysia, tidakkah pemimpin Indonesia akan malu apabila rakyat mengetahui bahawa idea 1 Indonesia diciplak dari negara jiran? Begitu juga jika perkara sebaliknya yang berlaku.
  4. Adakah idea 1 (one) ini terlalu agung sehingga Malaysia dan Indonesia memakai konsep yang sama?
  5. Perlukah konsep 1 Malaysia ini ditiru bulat-bulat oleh Indonesia sehinggakan lambang 1 Indonesia dan juga slogan yang digunakan begitu serupa?

"Barangsiapa yang meniru-niru suatu kaum maka ia termasuk kaum
tersebut." (HR. Abu Dawud)



CiLiK©: Nampaknya Yahudi APCO ni pun tak cukup bijak nak menipu sampai boleh kantol! Ataukah mungkin ini juga merupakan salah satu rancangan mereka (Yahudi APCO)? Rasanya isu ini harus ditangani dengan serius. Ini bukan lagi sekadar isu politik Kerajaan dan pembangkang, Yahudi APCO harus disingkirkan dari menjadi tangan-tangan ghaib yang menjejaskan keselamatan negara!

Comments (7)

nak pecahkan umat islam..
tulah kerja musuh islam!

betul tu cik nurkasih.....

kiamat sudah dekat bro...

okeh per. apco dapat dua komisen untuk satu kerja sekaligus.

apih el nino : yo...Malaikat maut tggu masa.....israfil dah sedia.. mungkar nakir pun da prepare soalan...

Fievelski : Produk yahudi yg harga 2-3 ringgit sibuk je kempen kemain lg.....boikot sane sini....yg APCO ni berjuta2 je...

huhuhu dunia2!! kiamat makin tiba

subhanallah..tak mungkin ia satu kebetulan. thanks for sharing this

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails